Tkinter GUI ile hesap makinesi arayüzü;

Ocak 23, 2020 0 Yazar: alikperislam
############################# 4 işlem uygulaması entry ve button kullanımı #############################
import tkinter as tk
def topla():
s1=float(sayi1.get())
s2=float(sayi2.get())
sonuc['text']=str(s1+s2)
def cıkarma():
s1=float(sayi1.get())
s2=float(sayi2.get())
sonuc['text']=str(s1-s2)
def carp():
s1=float(sayi1.get())
s2=float(sayi2.get())
sonuc['text']=str(s1*s2)
def bol():
s1=float(sayi1.get())
s2=float(sayi2.get())
sonuc['text']=str(s1/s2)
pencere=tk.Tk()
pencere.geometry("500x300+250+250")

sayi1=tk.Entry(width="10")
sayi1.place(x=20,y=20)

sayi2=tk.Entry(width="10")
sayi2.place(x=100,y=20)

sonuc=tk.Label(text="SONUÇ :",bg="black")
sonuc['font']="Verdana 8 bold"# tk.Label() ın içine yazılmayan şeyler veya değiştirilecek şeyler bu şekilde yapılır.
sonuc['fg']="#389ba1"
sonuc.place(x=180,y=20)

tbtn=tk.Button(text="+",font="Arial 15",width=1,height=1,command=topla)
tbtn.place(x=50,y=100)
ckbtn=tk.Button(text="-",font="Arial 15",width=1,height=1,command=cıkarma)
ckbtn.place(x=100,y=100)
cbtn=tk.Button(text="x",font="Arial 15",width=1,height=1,command=carp)
cbtn.place(x=150,y=100)
bbtn=tk.Button(text="/",font="Arial 15",width=1,height=1,command=bol)
bbtn.place(x=200,y=100)
pencere.mainloop()